dilluns, 8 de desembre del 2008

Arribada d'en Tentines

L’ARRIBADA D’EN TENTINES A LA NOSTRA BIBLIOTECA:
No feu soroll i seieu que us he d’explicar una cosa molt important…..
Ja fa algun temps que a la nostra biblioteca hi passen coses estranyes, quelcom que jo no sabia explicar. El primer dia de curs, quan vaig obrir la porta, ja ho vaig notar però,… vaig pensar que era degut a les vacances. Com feia tant dies que no hi entrava…. Però no. Ahir, finalment ho vaig descobrir…..
Fa uns dies, en entrar, vaig notar una olor molt suau, com a fragància de flors del bosc, com a herba mullada pel ruixim de l’albada…. Que tot seguit es va esvair.
Abans d’ahir, en obrir la porta, en va semblar veure un plugim de purpurina de colors que es va fondre en encendre el llum.
- Què hi ha algú?- vaig preguntar sense obtenir resposta.

Era evident que no era així, doncs la porta era tancada però… Aleshores se’m va acudir que potser la nostra biblioteca era un amagatall i com qui no vol, vaig dir…
- Sembla con si algú invisible voltés per la biblioteca. Pot ser és un personatge d’un dels llibres que ha sortit a passejar i s’ha perdut, o un ratolí que no troba l’entrada al seu cau… Si jo podés parlar amb ell, potser el podria ajudar?
Però…tot va seguir en silenci i jo vaig iniciar la meva feina de cada dia.
Ahir, de bon matí, vaig trobar una nota sobre la meva taula on estava la solució al misteri.
Ve-t’ho-aquí, que un follet, s’ha instal·lat a la nostra biblioteca!


A la nota em demanava que el perdonés, si m’havia espantat.
Tota contenta li vaig preparar un raconet amb un bagul com a caseta i aquest matí he trobat un llibre on m’explica la seva història……


Mercè Castarlenas

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada